söndag 25 januari 2009

Blandade känslor

En helg i Stockholm går fort, alltför fort känns det som. Så mycket tänkt, så mycket som inte blev av. Så mycket av nedlagd energi och förhoppningar. En person i min närhet har gjort mig besviken och ledsen och tyvärr färgas detta Sverigebesök av detta. Det känns så onödigt, futtigt och hade inte behövt att bli så. Det finns olika typer av människor och olika sätt att kommunicera på. Men de som verkligen känner mig och bryr sig om mig vet att jag uppskattar uppriktighet och förtjänar respekt.

Livet blir inte alltid som man tänkt sig. Nej då, det vet jag alltför väl. Och man tar sig alltid upp på andra sidan igen så småningom. Men vissa människor gör det svårt för oss. Vilken tur då att det finns underbara vänner som lyssnar och bryr sig och som tycker om mig för den jag är, glad eller ledsen. Och även om jag lärt mig en del jag nog helst hade varit utan denna helg, har den även varit full av möten med goda vänner och nya, av välbehövlig shopping och biobesök. Några av de saker man sannerligen är svältfödd på i det gråkalla Minsk som väntar i morgon eftermiddag..

2 kommentarer:

Daniel sa...

Hej Anna - försök att hålla modet uppe. Efter regn kommer sol och vägen till lyckan är kantad av motgångar.

Kajsa sa...

Det där låter komplicerat vännen. Stor kram!