torsdag 22 januari 2009

Home sweet home

i dubbel bemärkelse då jag inte bara är hemma i Stockholm igen utan även i min gamla lya på Gärdet. Här bodde jag i omkring fyra år innan jag flyttade till Bukarest. Det är alltid en särskild känsla att sitta i taxin från Arlanda på väg in till stan och se alla så välkända, men även en del nya vyer. Igår infann sig en känsla av hemlängtan och det kändes bra att komma hem till Lussi och bli bjuden på middag och diskutera livets väsentligheter och oväsentligheter. Har beslutat mig för att vara sträng mot mig själv denna gång och inte maxa kalendern. Så idag väntar ett synnerligen "tufft" schema - lunchen på UD blev inställd så jag kan bara slappa, kanske shoppa lite tills jag ska träffa kompisgängets nye underverk,  Sigge, en vecka och en dag gammal, i eftermiddag. Och ikväll blir det nog en öl på söder. Gråslasket i Minsk känns plötsligt långt borta och livet känns rätt bra trots allt!

Inga kommentarer: