måndag 26 januari 2009

Små ljusglimtar?

Idag när jag landade på Minsks flygplats igen möttes jag av vår nye chaufför Vitalij som hade med sig en god nyhet - min bil var fixad och klar för avhämtning! Efter alla turer känns det som ett mindre mirakel men jag vågar förstås inte ropa hej ännu. Ännu lite gladare blev jag när Vitalij också erbjöd sig att åka och hämta min bil tillsammans med en kompis. Han såg säkert att jag var trött och jag tror även han kände på sig att jag inte var helt glad. Strunt samma om bilen bara funkar ett par dagar - har förstås provkört och so far so good men just nu är det plusgrader här - det vämer i alla fall gott i hjärtat med sådan oväntad snällhet och omtänksamhet.

Och dessutom noterade jag för första gången idag på väg från flygplatsen att BelAZ, Belarus Avtozavod (Vitrysslands automobilfabrik) hälsar en välkommen till Vitryssland med en skylt vid vägkanten (hur HAR jag kunnat missa det?). Skönt att veta att man är "hemma" igen...

1 kommentar:

Daniel sa...

Kul med bilen - hoppas att det funkar nu. Du verkar lite mer positiv idag.

Hälsningar från Bogota, Colombia