onsdag 3 december 2008

Safrane åker bärgningsbil

Min kära Renault Safrane mår inte bra. Vet inte om det är vädret (läs: regnet och fukten) här i Minsk som inte passar den mera kontinentalt vana gamla trotjänaren. I alla fall vill den inte gärna starta och när den gör det pustar den och stånkar för att sedan sakta dö. Så idag fick vi beställa bärgningsbil som faktiskt kom mycket snabbt och dessutom effektivt såg till att vi båda kom till Renault Service - för andra gången på bara ett par dar. Om grabben där försöker sig på att påstå att jag ska starta den i parkeringsläge en gång till ska han få på nöten! Nu vill jag inte se min bil förrän den är helt kurerad. Det positiva med det hela är i alla fall att jag nu går till och från jobbet och således får en dos daglig motion. Kan behövas inför nästa tennis-pass i morgon...

Inga kommentarer: