söndag 30 november 2008

Adventsshopping i Minsk

Blev det idag. Trots att bilen inte startade - igen :-( Misstänker att Renault service listigt lurat mig på 80.000 vitryska rubel och inte gjort ett smack. Föreläste istället för mig om datoranalyser och att en automatare ska startas i läge "P" - som om jag inte redan visste! I morgon blir det ett nytt besök och då ska banne mig min Safrane bli kurerad så det så! Shoppingen då undrar ni? Jodå, det blev ett besök på en enorm marknad utanför Minsk. Massor med skinnkläder, kappor, jackar, mössor, handskar - you name it. Och riktigt fina saker faktiskt och en mycket välordnad marknad som rekommenderas om nu någon skulle vilja besöka mig (läs: jag vill ha besök!). Så det blev en lång, fin, brun och varm fårskinnskappa med huva som ni kan se. Så nu ser man riktigt "russkij" eller "ruskig" ut, välj själva. Riktigt varmt är det dock!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fin ut. Hur kallt är det där?

Anonym sa...

Supernajs! Inte kunde jag ana att man åkte till Minsk för shoppingen ;-).