lördag 1 augusti 2009

Oakmountain goes (Middle-) East









Japp, nu ar hon ute och far igen, darav avsaknaden av prickar over bokstaverna, forhoppningsvis gar det att lasa anda! Befinner mig i Tripoli i Libanon, en av tre stader med samma namn faktiskt; forutom i Libyen finns det namligen ett Tripoli i Grekland fick jag nyss lara mig av min gode van och vard har. Har annu inte hunnit se sa mycket men hunnit uppleva en del spannande saker: vad sags om motorstopp pa motorvagen i gassande sol, forsok att bestalla mat fran en helt arabisk meny av tva kypare utan storre kunskap i varken franska (som ar andrasprak har) eller engelska och sen fa in notan enbart pa arabiska...
Trevligt har vi dock, Ziad, jag och Anca fran Rumanien som anlande idag. Inatt anlander en bekant till och pa mandag ytterliggare nagra och tillsammans ska vi ga pa stor brollopsfest for Ziads syster pa onsdag. Innan dess vantar bl a flera dagar med sol och bad, besok pa ett lyxigt resort och nagon slags libanesisk mohippa/svensexa pa en svindyr klubb dar vi alla ska vara kladda i rott :-) Pa torsdag flyger jag hem igen men det vill jag inte tanka pa riktigt an... Tills vidare hall till godo med lite smakprov fran mitt besok sa har langt, forsta bilden fran Beirut, andra fran Ziads balkong och tredje fran gamla staden Byblos igar kvall.

Inga kommentarer: