tisdag 2 juni 2009

Bukarest tur och retur

blev det i helgen, första gången jag är tillbaks sen jag flyttade därifrån förra hösten. Det blev en lång resa med låååångt uppehåll i Prag men det var det värt. Hemskt kul att träffa alla gamla vänner igen och dessutom överraska flera av dem rejält! Det var nämligen avskedsfest för min gode vän Janne som nu flyttar till Sydafrika och det var en upplevelse att se hans ansiktsuttryck när jag dök upp objuden på hans fest! Många glada skratt blev det och många frågor om livet i Minsk. Festen avslutades på "Deja Vu" mitt absoluta favoritställe i Bukarest: en liten pub där man också kan dansa och där det spelas massor av rysk pop och som frekventeras av ryska/moldaviska män med snaggat hår- som om jag skulle lida någon brist på det...

Söndagen tillbringades på nya Hotel SAS Radisson där vi åt deras fantastiska brunch i solen vid poolen. Alldeles för dyrt egentligen men hemskt gott! Därefter gick vi en runda i Bukarests "gamla stan", Lipscani där det faktiskt hänt en del sen jag var där sist. Det vimlade nu av ungdomar på uteserveringar och kändes nästan som vid Medelhavet, tänka sig. Helgen avslutades med en god rumänsk middag innan det var dags att flyga tillbaks 06.45 måndag morgon...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg misunner deg en tur til Bucu! Tenkte meg at det kanskje var ferdig i Lipscani, hadde vært kul å se. Men at Janne flytter til Sør-Afrika, det var litt av en overaskelse! (Janne, hva skal du der?!)