söndag 24 maj 2009

Blandad kompott i Minsk


eller kanske snarare lite blandade helgintryck. Inte så mycket inplanerat vilket är skönt, samtidigt känner jag att man inte kan stanna alltför många helger i Minsk när det är vår och sol för då blir man knäpp. Men antar att inte heller alla helger kan innebära Eurovisionpartyn och besök av goda vänner;-) Ändå blir man lätt lite rastlös här och så fort man lämnar staden, om så bara för att komma utanför lite, så andas man betydligt lättare.

Sol och sol förresten, blandat har det varit där med men just nu när jag skriver så skiner faktiskt solen! Tillbringat helgen med att pyssla med diverse, balkongblommor (se ovan, ganska fint va?), försökt boka alla möjliga flygresor (utan resultat, fy på er Incaresor som luras så där!) , lagat mat (moussaka), löptränat (längesen, gick hyfsat) och spelat tennis (också längesen men kul!). Lördagkvällen tillbringades på nepalesisk/tibetansk/indisk/japansk restaurang - alltid lika gott på Jumaloungma och denna gång i sällskap med min tjeckiske vän Martin. Ikväll ska jag iväg och träffa några vänner varav den ene är konstnär och behöver hjälp att välja tavlor för en utställning. Vet inte riktigt om jag kan vara till någon hjälp men det lät kul och dessutom vankas middag efteråt så - davai!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Länge sedan sist - då var du i Bukarest! Hittade din blogg av en slump, och kommer att besöka den med jämna mellanrum!

Philippa

Anonym sa...

Vad fin balkongen blivit! Kram/Maria