måndag 18 maj 2009

Rätt låt vann - för en gångs skull!

Härligt att hela Europa står enat bakom Alexander Rybak (ni minns väl att jag skrev om denne unge vitrysslandsfödde normann tidigare på denna blogg) och att vi nästan unisont röstade på honom! Mindre av kompis/grannlandsröstning detta år tyckte jag och mer av kvalitéröstning. Bådar gott för framtiden och äntligen är perioden som inleddes med Lordi över... Återstår att se hur Rybaks seger kommer att "användas" i sitt gamla hemland, nyheten är förstås STOR här och de vitryssar som tittade på finalen med mig i lördags firade rejält som om det var just Vitryssland som vann. Men grattis säger jag i alla fall till både Norge och Vitryssland! För övrigt kan jag bara lite besviket konstatera att de både programledarna under lördagens final tyvärr fick alldeles för lite utrymme jämfört med sina företrädare i semin. Synd på en sådan talang som Ivan Urgant men antar att det hade blivit en ännu senare kväll om de hade fått prata mellan bidragen....

1 kommentar:

Kajsa sa...

Men Lordi var ju bra ju... För att inte tala om Serbiens vinnarlåt!