torsdag 8 januari 2009

Post-jul blues?

Finns det något sådant? Kanske det, tror i alla fall inte jag drabbats av någon djupare depression utan bara en slags reaktion på allt ätande och umgående och mysande. Det är så tyst och tomt och luften har liksom gått ur mig. Men känslan är ju inte helt ny för mig efter en intensiv period så antar att det bara är att sitta lugnt i båten och vänta på att stormen rider ut. För det gör den ju alltid och även om inte sol alltid kommer efter regn (i alla fall inte här i Minsk...) så kommer ju definitivt andra tider. Och nya upplevelser och nya bekantskaper. Fast just nu saknar jag faktiskt mest de gamla...

3 kommentarer:

Daniel sa...

Det går upp och ner - håll ut!

Kajsa sa...

Vi kan vara deppiga ihop du och jag, jag känner mig också lite låg just nu. Men du, visst är det otroligt skönt att man med åldern faktiskt lär sig att stormen faktiskt blåser över till slut. Det var inte lika lätt att förstå för sisådär 15 år sen.

Stor kram till dig Anna!

Anonym sa...

Det går över! Snart är också våren (?!?) här med hopp om bättre tider :-). Stor kram!