söndag 4 januari 2009

Isande utflykt

Tillsammans med en väninna lyckades jag äntligen slita mig från min svenska tv och ta mig utanför dörren idag. Det började dock illa då min Safrane visade på minus 11 grader och helst inte ville starta (ja den är fortfarande inte riktigt kry) men till sist kom jag iväg och hämtade upp Debbie. Färden fortsatte ut mot sjöarna utanför Minsk för en promenad i gnistrande snö och strålande januari-sol! Något ganska ovanligt här som brorsan och mamma säkert kan intyga. När vi skulle vända åter mot stan upptäckte vi till vår fasa att rutorna frusit - på insidan! Så det blev till att skrapa dem under färd medan man försökte plira ut på vägen... Vår iskalla utflykt avslutades dock med varm "grog" (typ glühwein), lite soppa och en bakelse på ett café, mkt trevligt ;-)

1 kommentar:

Kajsa sa...

Det låter som om ni gjort er förtjänta av lite grog! Här har solen också skinit idag (och resten av julhelgen) och termometern visat 11 minus.