söndag 2 november 2008

Kålpudding är gott!

Nej, detta håller inte på att omvandlas till en matblogg, andra kan sån't betydligt bättre men eftersom jag idag lagat kålpudding för första gången tyckte jag det kunde vara på sin plats att skryta lite! Blir alltid lite extra huslig på söndagarna och låtsas att jag lagar mat till en stor familj. På så vis får jag mat till flera dagar och dessutom är det roligt. I alla fall betydligt roligare än att slänga alla gamla kartonger som ligger i hallen - resultatet av mitt nya inköp: ett klädskåp som numera pryder mitt sovrum och som gör att jag faktiskt hittar bland mina kläder igen. Nästa planerade möbelinköp i detta land som tycks älska allting stort och murrigt och mörkt blir en bokhylla. Wish me luck!

2 kommentarer:

Daniel sa...

Ja det är gott - det har jag faktiskt inte gjort. Här får man inte tag på fläskfärs tyvärr

Kajsa sa...

Nej men vet du vad. Kålpudding. Är. Inte. Gott.