lördag 1 november 2008

Allhelgona

Jag har aldrig gillat Halloween. Visst har även jag klätt ut mig och haft roligt på Halloweenfester men jag måste erkänna att jag aldrig riktigt förstått mig på denna egendomliga högtid. Vi har ju dessutom redan en fin tradition av att tända ljus och hedra de som inte längre finns med oss just denna helg. Idag är det alltså allhelgonadagen. Dessutom är det den 1 november, ett alldeles speciellt datum för mig och min familj. För 15 år sedan förlorade vi vår Mange denna dag och november månad är sedan dess alltid förknippad med sorgsna känslor. Tyvärr. Inte är det väl egentligen novembers fel, kanske är det också mörkret som nu sänker sig ner över oss. Oavsett anser jag att såväl november som februari är två helt onödiga månader som vi utan problem skulle kunna stryka ur kalendern. Jag skulle i alla fall inte sakna dem! Men nästa vecka ska jag resa hemåt för en välbehövlig vila, lite ny luft och kära återseenden. Brukar göra gott såhär års.

2 kommentarer:

david santos sa...

Excellent postinG! Congratulations!
Have a nice weekend!
Имейте славный викэнд!

Kajsa sa...

Kram på dig Anna. Jag förstår precis hur du känner.

Du glömmer mars, för övrigt. Månaden som är minst 45 dagar lång, då man tror att det är vår, fast det aldrig är så.