söndag 13 september 2009

Utan tak i Vilnius

Sensommaren blir genast mycket härligare när man äger en cabbe. Långt borta är den gråtrista vintern i Minsk och sommarens möjligheter känns oändliga när man susar fram med vinden i håret och stereon på högvarv. Tog en tripp till Vilnius över helgen, mina goda norska vänner hade bjudit till fest och det blev mycket trevligt, trots att jag höll mig till min trista vatten- och tédiet. Tog även med mig senaste tillskottet till Minsks expatvärld i form av en dansk kompis som nyligen blivit chef för ett stort svenskt företag här. Det lustiga är att vi kände varann redan i Bukarest och att han var i stort sett den ende som tyckte det var coolt att jag skulle flytta hit! Nu har han hamnat här han med, världen är liten... På hela taget en mycket trevlig helg som avslutades med lite shopping (läs: hamstring) av allt som inte finns här. Därmed hyfsat laddad inför nästa vecka hoppas jag och kyl och frys full med varor som min städerska Olga ska få sno ihop till diverse matlådor till mig. Slut på skippade luncher och middagar och dags för nytt liv! För vilken gång i ordningen undrar ni? Men faktum är att jag nu levt utan kaffe hela fem dagar och alkohol har jag knappt ens tittat åt på flera veckor...

Inga kommentarer: