tisdag 9 juni 2009

30 soldagar om året

Ända sedan jag fick denna information av en kollega har jag känt mig stressad. Hur många har det redan varit? Räknas halvdagar? Och bör man hålla koll på varje minut solen är framme? Man brukar ju prata om viss information som man nog hellre skulle leva utan. Att det endast är 30 soldagar om året i Minsk är förmodligen en sådan. Jag minns med fasa den långa vintern vi hade bara för några månader sen - snö i all ära, det ska ju lysa upp sägs det, men utan SOL är det ingenting, det kan jag intyga. Å andra sidan borde ju det betyda att det under sommarkvartalet ska vara ca 10 dagar sol per månad, eller 20 halvdagar! Hur man nu räknar, tips tages tacksamt emot!

PS Fick på en middag ikväll höra att "30 - det är fyra mer än i Bryssel" så nu känns det lite bättre...

Inga kommentarer: