onsdag 6 maj 2009

På tal om svininfluensan...

så känns det tryggt att vara tillbaka i Lukaland igen. För här tar man saker och ting på allvar. Gränspolisen och passkontrollanterna mötte nämligen upp igår kväll iklädda munskydd och synnerligen allvarliga miner. Här ska minsann ingen svininfluensa komma in! Frågan är om vi nånsin skulle få reda på om så var fallet dock... För övrigt kan jag rapportera att det är ännu grönare här nu än när jag åkte och fortfarande ganska varmt. Så känns rätt ok att vara tillbaks även om jag gärna stannat några dagar till i ljuvliga Ekenäs... Till sist, bilden föreställer samma rabatt utanför mitt hus som återfinns under rubriken "Äntligen vår i Minsk" nedan, nu några veckor senare. Kajsa undrade vad det var som växte, ingen riktig aning måste jag erkänna men blommar det gör det!

Inga kommentarer: