tisdag 28 april 2009

Hemlängtan

Får man inte hemlängtan av en sån här bild eller vad? Kungsträdgården i Stockholm med körsbärsträden i full blom. Låg på vårt intranät i morse. Undrar hur det är med magnolian i Lundagård... Vilken tur då att jag faktiskt ska åka hem lite, om än denna gång bara till Skåne och Blekinge över helgen. Tänkte passa på att umgås lite med min mamma uppe i huset i Ronneby och med lite tur får jag även träffa min bror och pappa med sambo. Känns som jag bara far och flyger numera men det är väl våren i kroppen antar jag!

2 kommentarer:

Mi Lennhag sa...

Rapport från Lund: magnolian (den invid stationsbyggnaden som alltid är först ute) blommade den 8:e april! I går när jag lyssnade på studentsångarna hade magnolian vid universitetsbyggnaden nästan blommat över.

Anna sa...

Lustigt. Även om det ju är trevligt med vårtecken så blir det lite mysko om det kommer för många på en gång, eller för tidigt...