måndag 20 april 2009

Födelsedagsfriande pa belaruskomu!

I söndags fyllde min kära ryska-lärarinna Alesea år och hade bjudit hem mig och några vänner till, trodde jag. Istället visade det sig att över 25 personer hade samlats runt bordet och inte nog med det, hela tre födelsedagar skulle firas: Aleseas, hennes mammas samt väninnan Oksanas :-)
Det blev flera trevliga timmar tillsammans med massor av mat, vodka för den som ville, vin och annat. Till detta kom idel lustigheter som Aleseas gudfar Ivan bjöd på och vitryska sånger framförda av Kolja med sin gitarr. Inte fattade jag direkt allt som sades men den varma och trevliga stämningen var det inget fel på! Ett trevligt sätt att avsluta helgen på även om jag blev tvungen att avvika vid 9-tiden för att förebereda lite inför en ovanligt intensiv arbetsvecka: stort (nåja, ganska) affärsmannabesök väntas i veckan tillsammans med vårt utrikeshandelsråd. Inte varit något sådant sedan 2004 så det ska bli spännande!

Inga kommentarer: