lördag 28 mars 2009

Snöblandat regn i Minsk

Det finns faktiskt något som är värre än ett Minsk belägrat av snö. Det heter snöblandat regn och det är vad vi har idag :-( Aldrig har väl min förestående Brasilienresa - www.nannai.com.br - för er som eventuellt kan ha glömt, känts så lockande!

Vi svenskar är ju generellt besatta av vädret och av att diskutera det, oroa oss för det och låta det styra vårt liv och vår semesterplanering. Här i Minsk blir jag om möjligt än mer besatt och jublar glatt över fem minuters sol och av en svag känsla av vår i luften. Jag undrar allt oftare var den gröna, trevliga stad jag besökte i somras blivit av. Kanske gömmer den sig bakom allt det gråa och dyker upp efter Brasilien? Hoppas på det. Tills dess springer jag på mitt löpband och drömmer mig bort.

Inga kommentarer: