söndag 22 mars 2009

Jakten på våren - del 2

Som ni ser går min jakt inget vidare, så här såg det ut från min balkong i morse... Våren har definitivt kommit av sig i Minsk. Två dagar var det vår i luften men därefter vaknade vi åter upp till snö. Har väl aldrig varit någon vinterälskare direkt men nu känner jag att detta börjar övergå till rent och skärt hat! Har aldrig varit med om en läääängre vinter nånsin tror jag. Någon borde fatta att vad det här landet behöver är inte evig vinter utan åtminstone lite tö...

Trots detta känns inte livet så tungt nuförtiden. Det är i varje fall ljusare och det har hänt lite trevliga saker sista tiden. Som i går när ett gäng tjejkompisar (och en stackars kille) tittade på "Mamma Mia" i Sing-a-long version, hemskt trevligt. En väninna berättade att just "Mamma Mia" i en undersökning fått högst feel-good factor av alla filmer på 50 år. Undrar dock vad det kan ha varit för film som vann denna titel 1959, Helan och Halvan kanske?

Och om bara 12 dagar flyger jag till Brasilien... Kolla gärna in Nannai där jag och brorsan ska bo. Dock lite orolig över hur vi ska bli av med alla rosenblad...

3 kommentarer:

Daniel sa...

Ja du behöver värme nu

Anonym sa...

Låter ju bra, syns på Arlanda då :)

Kajsa sa...

Kan det vara till tröst att veta att det var 10 minus i Stockholm i morse?

Efter att ha tittat på Nannai så vägrar jag hur som helst att tycka synd om dig! ;-)