tisdag 24 februari 2009

Grattis Vickan!

För mig spelar det ingen roll att monarkin är förlegad som institution och att den egentligen inte alls hör hemma i en demokrati. Tiden lär utvisa vad som händer med den och tills dess gör vår kungafamilj för min del ett mycket bra jobb för att främja bilden av Sverige. Och jag är helt enkelt glad och stolt över vår prinsessa som vågar bryta mot gamla regler och som väljer trygghet och kärlek framför konvenans och förväntningar. Så heja Victoria och Daniel och vad är väl ett kungabröllop... om inte fest och glans och romantik - något det finns alldeles för lite av idag!

1 kommentar:

Cecilia Backstad sa...

Vad kul att följa ditt liv i Minsk! Har även scannat av från Bukarest, där känner jag ju igen mig lite också:)
Vickan ja, det är lätt hysteriskt här med bilagor och extratidningar om deras romans och förlovning. Och förstås en nytänd debatt kring monsarkins vara eller inte. Och vem som ska stå för notan, staten eller hovet (är väl typ samma sak?)
Själv har jag nog bloggat färdigt iom hemkomsten från Thailand. Inte lika exotiskt med vardagslivet i en tvåbarnsfamilj med städning, matlagning, jobb osv. Men jag följer gärna din! Stor KRAM