måndag 19 januari 2009

Eurofest och Charlotte Perrelli

Till alla er som varit oroliga för att jag inte ska få min årliga dos av Eurovision kan jag nu lugna er: ikväll utses nämligen det vitryska bidraget till "Evrovidene 2009" som det kallas här. Och vi som trodde VI var tidiga ute i Sverige som börjar uttagningarna den 7 februari - icke då. Som det föregångsland Vitryssland så ofta är så ser man till att fem utvalda bidrag tävlar redan i kväll. Hur mycket av tävling det egentligen blir återstår att se (har mina dubier av kända skäl) men naturligtvis sitter jag bänkad! Slutligen till ryktena om att Charlotte Perrelli ska besöka Minsk: min alltid uppdaterade moder kom med denna braknyhet i helgen och sen dess har jag letat förtvivlat efter bekräftelse. När och hur? Och varför? Eller kan det rent av vara så att hon redan varit här? Hemska tanke. I skrivande stund har jag kommit så långt i mina efterforskningar att jag kan konstatera 1. att hon var här i fjol inför finalen i Belgrad och att 2. enligt hennes blogg är hon just nu i Kina och ska därefter till Minsk... Vad göra? Jo skriva till hennes manager såklart! Fortsättning följer...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tipsa gärna om det bästa vitryska bidraget! Man vill ju hänga med! Martin i Bryssel