lördag 11 oktober 2008

Idag är en annan dag

Igår var ingen bra dag. Vaknade med huvudvärk i ett regngrått Minsk och beslöt mig för att inte krypa ur mitt bo på hela dagen. Sov, läste och fick inget gjort. Kanske var det vad som behövdes, att göra ett litet bokslut efter snart fyra veckor i Minsk. Tänkte en hel del på vad och vilka jag lämnat bakom mig. Undrar hur många man egentligen kommer att hålla kontakten med eller hur mycket som nog snarare var där och då. Upplevelser och känslor som bevaras i minnet men som inte kommer igen. Kanske bäst så ändå. Men saknaden finns där.

Idag är dock en bättre dag, det känner jag redan. Tro det eller ej men det finns fortfarande saker att ta itu med i mitt nya hem. På tisdag får jag bredband - hurra - har redan ångest för hur mycket telefonuppkoppling kostar i det här landet, internetberoende som man ju är. Och sen gäller det att klura ut hur den satelliten - eller "sputniken" som det kallas här, egentligen funkar. Längtar efter att få besök snart, så se nu till att boka era biljetter! Har hört att "weekend i Minsk"-paketen går åt som smör i solsken i år, ha, ha.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna! Hur gör jag för att länka min blogg till din sida?

Vet du att en Christian Ekberg har bloggen "oakmountain"?

Kajsa sa...

Skönt att du mår bättre idag, stor kram på dig här från västerortshooden!

Anonym sa...

Tjenare Anna!
"Weekend i Minsk" låter fantastiskt. Jag är bilägare numera, vilket underlättar.
Lycka till med sputniken :-)