söndag 5 oktober 2008

Hemlängtan

Suck! Inte hade jag väl trott att jag skulle längta hem, förlåt alla vänner i Sverige men just nu längtar jag faktiskt till Rumänien. Till min fina lägenhet och till alla härliga vänner där. Särskilt när jag hör om Ziads födelsedagsfest - jag skulle ha varit där ju! Jag vet att det kommer att bli bra här med och trivs faktiskt redan ganska bra men det här med att starta om igen, ensam på ett nytt ställe - ibland är det tungt. Ett socialt liv tar trots allt lite tid att bygga upp - även för ett "socialt djur" som mig själv... Lite dystra söndagstankar således men beror nog dels på att det 1. är så förbaskat kallt i lägenheten och 2. att det är regnigt och grått ute Men hey - det finns fler flyttlådor att packa up, heja, heja ;-)

1 kommentar:

Kajsa sa...

Jag som är en riktig hemmaråtta förstår precis din känsla. Men du vet, det kommer inte att dröja förrän du känner dig hemmastadd på kommunistgatan. Med röda stjärnan och allt!

Kämpa på med kartongerna! :-D