lördag 27 september 2008

Kärlek på ryska

Ja, jag har fallit. För en rysk tv-serie om vännerna Andrej, Maxim och Olga. Om kärlek och passion, om ondska och svek och om ond bråd död. Den heter Montecristo och lär vara baserad på Alexandre Dumas roman men den kopplingen har jag ännu så länge svårt att se. Oavsett, efter knappt två veckor här och trots mina än så länge begränsade ryska-kunskaper, har den lyckats trollbinda mig flera kvällar i rad framför vitryska kanal 1. Trots att det är val och större saker på gång i landet har jag således fastnat i de tre vännernas historia. Kan det ha att göra med att det är i princip det enda värt att titta på förutom tal och prisutdelningar med presidenten i huvudrollen? Eller kan det vara så att historier om kärlek och svek går över kultur- och språkbarriärerna? Åtminstone för mig. Lovar återkomma snarast med en update...

Inga kommentarer: