onsdag 17 september 2008

Något mindre hemlös i Minsk


Det tycks som om jag kanske har hittat mig någonstans att bo. Med lite god vilja och vit målarfärg ska nog den charmiga gamla lägenheten på Kommunistitjeskajagatan kunna bli fin! Och hyresgumman verkade rar dessutom trots att jag inte ville ha några av hennes mörka östmöbler. Kommer få fin-fin utsikt över vitryska militärens högkvarter. Och ikväll flyttar jag in i en tillfällig lägenhet mitt emot inrikesministeriet. Tryggt och bra. För att pigga upp mina ev läsare som inte tror jag jobbar något nämnvärt dessa dagar bifogas också en bild på några av mina nya kollegor - chefen till höger - från vårt allra första morgonmöte i måndags.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bara adressen - Kommunistgatan - gör ju att du måste ta lägenheten ;-).

Kram och lycka till med letandet! /Maria