torsdag 18 september 2008

Kommunistitjeskaja nr 18


Blir min nya adress för ett par år framöver. Inte lika flashigt och stort som på Marcel Andreescu men hemtrevligt tror jag det kan bli. Och gångavstånd till jobbet, förbi parken och över floden. Känns skönt att ha bestämt sig i alla fall och få bollen i rullning liksom. Nu kan man fokusera på annat ett tag, som val och besök. Och på att bara få vara, om än i en tillfällig lya vilket känns otroligt skönt efter den senaste tidens intensiva flängande och långa hemlöshet. Och nej, det är varken mina möbler eller gardiner...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, är du säker på det?? Tycker att det är något bekant över matsalsmöblerna....;)

Anonym sa...

Kul Anna. Lycka till med detta nu. Det ser ju trevligt ut med möbler i min smak.

Anonym sa...

Hej Anna,

Vad kul med flytten, räkna med vâldgäster. Det var ett par âr sedan jag var i Minsk sâ det blir ett kärt âterbesök. Själv har jag ingen blogg, hopplöst omodern, eller helt enkelt ointressant, som jag är. Börjar ocksâ bli rätt trött pâ Paris (jo, faktiskt) är inne pâ mitt femte âr nu. Nästa âr bär det hemât. Vi ses!
CMG

christel sa...

ÄLSKAR adressen!!! Passar till gardinerna etc...

Martina sa...

Adressen känns onekligen rätt vitrysk:)